สถาบันผู้ตรวจการแผ่นดินศึกษา
ผู้ตรวจการแผ่นดิน TH EN twitter สถาบันผู้ตรวจการแผ่นดิน Youtube สถาบันผู้ตรวจการแผ่นดิน

คลังความรู้ >> เอกสารวิชาการ
THAI OMBUDSMAN AT A GLANCE


 
Foreword 

     2013 is the year of dynamic development of democracy in Thailand. The interests in the inspection of the exercise of state power in all sectors of the Thai society, the exercise of peoples’ rights under the Constitution of the Kingdom of Thailand, and the extensive campaign to promote government transparency have been increasing. For these reasons, 2013 is not only the 13th year commemoration of the establishment of Thai Ombudsman but also the year of greater responsibilities and achievement for the Ombudsman.

     The Ombudsman’s primary operation is still the inspection of the exercise of state power by the administration through an investigation of the facts of a complaint against all levels of government or state officials to identify the cause of unfair distresses to the public; whether such conducts were carried out lawfully pursuant to the vested authority of the accused official or not. Other missions of the Ombudsman include: development and promotion of politician’s and government official’s ethics, investigation of the constitutional and judicial organization’s negligence to perform their duties or unlawful performance of their duties (excluding judicial proceeding of the courts); the monitoring, evaluation, and provision of recommendations on constitutional compliance and opinions on necessary constitutional amendment. The Ombudsman can initiate an investigation on its own without prior complaint in the cases that it deems to have adverse impacts on the general public or to defend the public interests. Overall, the Ombudsman must strictly observe justice principles in the course of their operations.

     With the Ombudsman’s past performances and reputation as an institute that can strongly contribute to the maintenance of justice in the Thai society. Ombudsman will continue to adhere to the principles of expedient, rapid, transparent, just and accountable operations. Based on these measures, the Ombudsman of Thailand firmly believe that this institute will be able to successfully accomplish its missions of providing remedies to people’s distresses in timely, just and efficient manners. 

 
  
 
« พฤษภาคม 2567 »
อา. จ. อ. พ. พฤ. ศ. ส.
    1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
ดูปฏิทินทั้งหมด
ลิงค์ที่น่าสนใจ เว็บไซต์องค์กรตามรัฐธรรมนูญ


   หน้าหลัก
    • ข่าวและประกาศ
    • ภาพกิจกรรม

   เกี่ยวกับเรา
    • ประวัติความเป็นมา                
    • โครงสร้างองค์กร 
    • ภารกิจ
    • บุคลากร

   วารสารผู้ตรวจการแผ่นดิน
    • เกี่ยวกับเรา                            
    • วารสารผู้ตรวจการแผ่นดิน 
    • ส่งบทความ
    • ข้อแนะนำการส่งบทความ
    • กองบรรณาธิการ
    • ผู้ทรงคุณวุฒิพิจารณาบทความ
    • ติดต่อเรา

   ความร่วมมือ
    • ภายในประเทศ
    • ต่างประเทศ

   แผ่นพับ

   ติดต่อเรา
สำนักงานผู้ตรวจการแผ่นดิน
ศูนย์ราชการเฉลิมพระเกียรติ 80 พรรษา 5 ธันวาคม 2550  อาคารรัฐประศาสนภักดี (อาคารบี) ชั้น 5 เลขที่ 120 หมู่ที่ 3 แขวง ทุ่งสองห้อง เขต หลักสี่ กรุงเทพมหานคร 10210
หมายเลขโทรศัพท์ (สผศ.) : 0-2141-9383 และ 0-2141-9295 , หมายเลขโทรสาร (สผศ.) : 0-2143-9385
จำนวนผู้เยี่ยมชมเว็บไซต์